09 april 2008

Om att samla!


Det finns ju alltid saker som man har en viss förkärlek för. Jag har det för elefanter och grodor.....det är nog det som man kan se som ett återkomande inslag hemma hos mig. Men jag vill absolut inte påstå att jag samlar. Så fort man en gång sagt att man samlar så blir det ingen hejd på det. (Man får det varje gång man fyller år.)
När jag var yngre....barn och tonåring alltså, så samlade jag på bokmärken, klistermärken, servetter, filmstjärnor, sälar, balettskor och pillerburkar.
Även elefanterna fanns med på den tiden, men det har gått lite i vågor.
Sälarna och balettskorna har jag inte kvar men pillerburkarna hänger med än, om än i en låda på vinden. Ska nog plocka ner dem och i alla fall ställa dem i ett skåp.
Men för att göra en sammanfattning så tror jag att sparandet/samlandet mest handlar om att man gillar en viss grej. Vi ska inte gå djupare in på det än så. Det finns ju olika teorier om folk som samlar på saker.
Jag tycker mer att det är lite som att vara kär. När du är det ser du den personen överallt. Och när du samlar gillar du grejjen du samlar på och således ser du den överallt. Eller hur?

Fast med förbehåll måste jag påstå att det är lite inne med prinsgrodor just nu och elefanter är väl alltid populära eftersom de bringar tur om man ställer dem i fönstret med snabeln utåt = )

Bild lånad från google.

Inga kommentarer: