09 april 2008

Ordning och reda, kammen i smöret!

Så brukar min pappa säga, fastän han är en riktig pedant. Jag vet inte riktigt vart i från det kommer, det är bara ett uttryck som hängt med i många år. Jag säger det själv när jag tycker att det är rörigt, sedan tar jag mig i kragen och kör ett "ryck" genom huset. Plockar småsaker och leksaker och lite annat som har hamnat fel och så känns allt lite bättre. Vad jag inte gör längre är gigantiska städryck. Det gjorde jag tidigare, ni vet man kan tänka; -Äsch, det gör jag lite senare, eller jag gör allt i morron. Det har jag slutat med, tyvärr.
För nu ser det mer ut så här, att jag springer om kring och vispar lite här och lite där, där det behövs mest. Så i slutändan tycker jag att jag inte gör annat än att plockar och städar och jag tycker aldrig att det är riktigt fint någonstans utom just en liten stund. Måste inarbeta en ny "städa och ordning & reda-stretegi". Lite nya städateraljer bruka hjälpa till på traven. Det skulle vara kul med en städkompis......

Inga kommentarer: